Pulkaåkning i närliggande backe

Aktiviteter

Utevistelse- Vi är gärna ute i vår närmiljö där vi också har en egen skogsglänta som vi gärna besöker så ofta det är möjligt, från vår till höst.

Gymnastik -De äldre barnen (Tallen) åker iväg och har gymnastik i en gymnastikhall antingen i Strömsund eller Hammerdal.

Vi gör ibland även utflykter där vi besöker ex. brandkåren, polisstation mm efter barnens intresse, lekparker samt bibliotek.
Vi får även besök av bokbussen där vi lånar böcker.
Varje termin har förskolan kulturella aktiviteter och projekt tillsammans med kommunala förskolor. Det gör att barnen får ta del av ett utbud av olika skapande aktiviter så som workshops med dans, konst, teatrar mm.

Tillsammans med föräldrar har vi under året ibland olika aktiviteter där vi gör något tillsammans, som ex. pulkarace och adventsfix. Vi har varit iväg och pimplat och åkt skoter. Allt efter vad föräldrar har för intresse och engagemang.

Måla är roligt och går lika bra utomhus

Att måla i snö tycker många barn är roligt

Dela den här sidan