Taxor

Taxorna fastställs av medelmmarna varje år på årsmötet.

Vi tillämpar precis som kommunen maxtaxa.
Dock är avgifterna lite lägre för att kompensera för föräldrainsatserna. Taxan fastställs  årligen av föreningens medlemmar.

Maxtaxa innebär att avgiften är inkomstbaserad med ett maximalt högsta belopp per barn. Det betyder att föräldrar med låg inkomst får en lägre avgift och de med en högre inkomst får en högre avgift.
Taket för maxtaxan justeras årligen av skolverket. För att taxan ska blir rätt måste du varje år lämna inkomstuppgifter på en särskild blankett.
Lämnar man inte in blanketten får man automatiskt den högsta avgiften.
Du måste också anmäla om din inkomst förändras, då det det kan påverka avgiften.

Vid valet att inte genomföra föräldrastädet tillkommer en avgift på 300 kr.

15h taxan avser om platsinnehavaren genomför dubbla föräldrastäd under jouråret. Om platsinnehavren inte åtar sig att genomföra tilldelad föräldrastäd tillkommer en avgift på 600kr/månad. Alternativt 300kr/månaden om platsinnehavaren åtar sig att genomföra ordinarie föräldrastäd omfattande 1 tillfälle/termin.

Dela den här sidan