En dag på förskolan

Vi serverar frukost kl 7.
Efter det leker barnen efter egna önskemål fram till kl 9 då vi har samling.
Vid samlingen äter vi frukt och gör olika aktiviteter som är anpassade efter barngruppens behov och ålder.

Efter samlingen har vi planerad verksamhet som utgår från läroplanen, antingen ute eller inne. Det kan vara ett skapande projekt, göra egna filmer, spela spel, utforska naturen mm med stort utrymme för barnens inflytande och fria lek.
kl 11 äter vi lunch och efter det sover de barn som har behov av det ute i vagnar eller inne i vår sovvila. De övriga barnen läser bok och ger utrymme för att varva ned. Efter det går vi ut eller har aktiviteter inne.

Vid 14:15 är det dags för mellanmål och sedan har barnen fri lek ute eller inne.

Vi skapar och konstruerar med olika material

Vi odlar tillsammans med barnen, jordgubbar är ju så gott!

Här skapar barnen en teckning och samarbetar för att rulla kulan med över färgen

Dela den här sidan